Sabtu, 28 Juli 2018

Menulis Artikel untuk Diri Anda berbanding Orang Lain

Adakah anda ingin menulis artikel sebagai cara untuk menjana pendapatan untuk diri sendiri? Jika ya, anda mungkin ingin tahu tentang pilihan anda. Salah satu keputusan terbesar yang perlu anda buat melibatkan keputusan yang ingin anda tulis. Adakah anda ingin menulis sendiri atau untuk orang lain? Untuk memastikan pilihan anda adalah yang betul, anda akan ingin memeriksa kebaikan dan keburukan masing-masing.

Pro yang besar atau tambahan untuk menulis artikel untuk diri sendiri adalah kebebasan untuk memilih topik anda sendiri. Ini bermakna bahawa anda boleh menulis tentang topik yang anda sudah ketahui atau topik yang anda sukai. Contohnya, adakah anda homeschoolkan anak-anak anda? Sekiranya anda berbuat demikian, anda boleh menikmati dan suka menulis artikel tentang subjek homeschooling, dan sebagainya.

Seterusnya, adalah hakikat bahawa anda boleh melakukan apa yang anda mahu dengan artikel anda sendiri. Apabila anda menulis untuk orang lain, anda biasanya meninggalkan hak untuk kerja anda. Ini bermakna bahawa anda tidak boleh menggunakan artikel tersebut sekali lagi. Ini tidak berlaku apabila anda betul untuk diri sendiri. Anda boleh melakukan apa yang anda mahu dengan artikel anda dan menggunakannya seberapa banyak yang anda mahu, dan hanya kira-kira yang anda lihat patut.

Satu lagi bahagian pro atau tambah untuk menulis artikel untuk wang untuk diri sendiri berbanding klien adalah cara anda boleh menghasilkan wang. Sebenarnya, anda mungkin terkejut betapa banyak peluang membuat wang untuk artikel. Sebagai permulaan, anda boleh menggunakan artikel anda untuk surat berita, anda boleh memulakan laman web kandungan penuh anda yang memaparkan iklan menghasilkan wang, anda boleh menyerahkannya ke direktori artikel, atau anda juga boleh menjual artikel anda secara langsung (selepas anda sudah menulisnya).

Satu-satunya kejatuhan atau kejatuhan yang benar untuk menulis untuk diri sendiri adalah bahawa anda tidak boleh dibayar segera. Jika anda ingin menggunakan artikel anda untuk membuat laman web, yang boleh menghasilkan wang melalui iklan, anda perlu memastikan orang lain melihat tapak web anda. Ini melibatkan pemasaran artikel. Walau bagaimanapun, seperti yang dinyatakan di atas, anda boleh menyerahkan artikel anda ke direktori artikel, yang dianggap sebagai laman web penting dan alat pemasaran blog.

Selaras dengan pemasaran internet, ia tidak sukar. Anda perlu melakukan sedikit penyelidikan untuk mempelajari beberapa petua dan tip berguna, tetapi lebih daripada mungkin untuk memasarkan laman web anda sendiri. Selepas peperiksaan yang dekat, anda akan melihat bukan sahaja anda boleh menghantar artikel ke direktori artikel dengan pautan kembali ke laman web atau blog anda, tetapi anda juga boleh menulis artikel yang dioptimumkan kata kunci. Apabila anda berbuat demikian, enjin carian akan mendapati laman web anda sendiri.

Bagi penulisan untuk orang lain, ia juga mempunyai kebaikan dan keburukannya. Mungkin, bahagian pro atau tambah terbesar untuk bekerja dengan pelanggan ialah anda dibayar dan sering sekali lagi. Kebanyakan webmaster profesional akan membayar pelanggan mereka dalam masa 14 hari. Tidak perlu menunggu sehingga laman web atau blog anda menjana lalu lintas untuk mula membuat wang.

Salah satu kelemahan untuk menulis artikel untuk klien, berbanding dengan diri sendiri, adalah bahawa anda diberitahu apa yang hendak ditulis. Bagi sesetengahnya, ini adalah manfaat, kerana klien anda harus menerangkan dengan terperinci apa yang mereka inginkan dan harapkan dari anda. Bagi ramai, ini membuat artikel menulis untuk wang lebih mudah.

Mencari pelanggan untuk menulis untuk boleh menjadi rumit, tetapi anda mempunyai banyak jalan untuk dicuba. Mulakan dengan membuat laman web anda sendiri. Senaraikan beberapa artikel sampel anda, garis besar niche yang anda pakarkan, serta kadar anda. Anda juga boleh secara aktif mencari laman web bidaan dan papan kerja secara aktif.

Jadi pendekatan mana yang patut anda ambil? Ia semua bergantung pada pilihan peribadi anda. Dengan itu, anda mungkin mahu memberi kedua-dua pilihan itu sebagai percubaan. Sebarkan masa anda antara menulis untuk pelanggan anda dan untuk diri sendiri. Lebih banyak masa, anda mungkin mendapati diri anda memperoleh pendapatan yang paling banyak dengan artikel.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Catatan: Hanya anggota dari blog ini yang dapat mengirim komentar.