Pakaian Muslim Murah Klik Di Sini

Minggu, 29 Juli 2018

Menulis Artikel untuk Wang: Tips untuk Mengelakkan Keganasan

Adakah anda baru membuat artikel menulis wang? Sekiranya anda berada, anda mungkin mengalami beberapa saat malu. Saat-saat ini boleh membiarkan anda berkata dengan kuat "Saya tidak percaya saya melakukan itu." Walaupun fakta bahawa ini adalah detik-detik biasa yang semua penulis mempunyai, terdapat beberapa langkah yang anda boleh ambil untuk mengurangkan frekuensi mereka.

Pertama sekali, ketahui apa yang diharapkan daripada anda sebelum anda memohon atau menerima projek dari pelanggan yang membayar. Tidak ada yang lebih buruk daripada menulis projek hanya untuk mengetahui bahawa ia perlu disimpan sebagai dokumen Microsoft Word, yang anda tidak memasang pada komputer anda. Bercakap tentang Microsoft Word, anda harus membelinya, kerana ia dianggap sebagai alat tulis hebat.

Jika anda menggunakan Microsoft Word untuk menulis dan menyimpan artikel anda, bergantung pada semakan ejaan dan program semak tatabahasa. Pada nota yang sama, jangan terlalu bergantung pada mereka. Mereka senang digunakan, tetapi mereka tidak selalu tepat, terutama pemeriksa tatabahasa. Apabila ragu-ragu, pergi dengan apa yang anda tahu atau apa yang paling sesuai.

Selaras dengan Microsoft Word, berhati-hati dengan klik tidak disengajakan. Jangan sengaja menambah kata-kata yang salah pada program tersebut. Jika anda berbuat demikian, mereka tidak akan dikenali sebagai kesilapan lagi. Atas sebab itu, sentiasa mengambil masa anda semasa membetulkan kesilapan yang anda dimaklumkan. Ia boleh memalukan untuk menghantar artikel yang mempunyai banyak kesilapan ejaan.

Ia juga penting untuk berhati-hati terhadap ciri auto yang betul Word. Ia adalah ciri yang baik untuk digunakan, tetapi perkataan yang diperbetulkan secara automatik mungkin bukan apa yang anda perlukan. Itulah sebabnya proofreading sangat penting, walaupun dengan semua alat bantuan yang anda berikan. Walaupun kesilapan atau dua kadang-kadang tidak biasa, proofreading dapat membantu meningkatkan mutu artikel anda.

Sekiranya anda penyumberan luar kerja anda kepada penulis lain, kerana sakit, periksa kerja untuk diri sendiri. Menerajui untuk memastikan tiada ralat ejaan atau tatabahasa. Seterusnya, pastikan kandungannya unik. Tidak ada yang lebih buruk dan lebih banyak kerjaya merosakkan daripada menyerahkan artikel yang disalin dari internet. Jangan sekali-kali mempercayai perkataan orang lain bahawa mereka menulis artikel yang berkualiti atau unik, mengesahkan diri anda sendiri. Lagipun, nama anda adalah yang akan dilampirkan pada kerja.

Satu lagi cara mudah untuk mengelakkan rasa malu adalah dengan hanya menerima projek mengenai topik yang anda ketahui atau yang anda tidak keberatan meneliti. Jangan mendakwa sebagai seorang pakar mengenai subjek yang anda tahu sedikit tentang apa-apa. Kemungkinannya, anda hanya akan berasa malu apabila tiba masanya untuk kerja anda disemak semula. Anda mungkin dapat mencari nasib terbaik menulis artikel mengenai topik yang sudah anda ketahui. Setidak-tidaknya, pastikan anda mempunyai masa yang tepat untuk menumpukan kepada penyelidikan subjek yang tidak dikenali sebelum menerima atau memohon untuk projek.

Sebagai rekap, kita semua mempunyai "apa yang saya fikir momen," dari semasa ke semasa. Tidak seorang pun, bahkan penulis artikel profesional yang sempurna. Itu tidak bermakna anda hanya perlu menunggu momen malu untuk tiba. Dengan mengikuti langkah-langkah yang disebutkan di atas, anda tidak sepatutnya berurusan dengan keadaan yang canggung, tidak selesa, atau berpotensi berakhirnya kerjaya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Catatan: Hanya anggota dari blog ini yang dapat mengirim komentar.