Membuat Wang dengan Artikel: Bagaimana Mendapatkan Idea

Jika anda baru-baru ini mengetahui bahawa anda boleh menghasilkan wang dengan menulis artikel, jari anda mungkin menaip. Dengan itu, kebanyakan penulis artikel mencapai suatu titik di mana mereka tidak tahu apa yang hendak ditulis. Kali ini datang apabila ia kelihatan seperti anda telah menulis artikel mengenai hampir setiap topik di bawah matahari. Jadi, apa yang perlu anda lakukan?

Jika anda seorang penulis yang disumber luar oleh penulis lain, pemilik laman web, atau syarikat pengoptimuman enjin carian, anda tidak sepatutnya mempunyai artikel mencari tulisan yang sukar. Ini kerana pelanggan memberitahu anda mahu mereka mahu menulis. Cuma ikuti arahan yang diberikan kepada anda.

Sekiranya anda menulis artikel untuk diri sendiri, ini adalah di mana anda mungkin mendapati kebanyakan masalah. Artikel digunakan sebagai cara untuk menghasilkan wang di blog dan isi laman web diisi. Untuk meningkatkan perubahan wang anda, dengan klik iklan, laman web atau blog anda perlu diisi dengan kandungan segar. Walau bagaimanapun, dari masa ke masa ia mungkin merasakan seolah-olah anda telah mengalir idea-idea baru. Berita baiknya ialah terdapat banyak cara bagi anda untuk mendapatkan idea artikel baru.

Sekiranya anda menulis mengenai topik yang anda ketahui atau dialami secara peribadi, lihatlah dengan lebih dekat pada kehidupan anda. Kemungkinannya, pembaca anda boleh berkait dengan anda. Adakah anda mempunyai blog yang berfokus pada mencari kerja? Tulis beberapa artikel yang membincangkan perjuangan anda untuk mencari kerja, tetapi tambahkan beberapa petua profesional. Ingat, jika pembaca anda boleh berkait dengan anda, tambahkan spin peribadi kecil tetapi berkesan pada artikel anda.

Salah satu cara paling mudah untuk mendapatkan idea artikel adalah untuk melawat laman web yang dikenali sebagai laman web pertanyaan atau jawapan atau laman web nasihat. Ini adalah laman web di mana pengguna internet menyiarkan soalan untuk orang lain menjawab. Secara jujur, idea-idea artikel tidak mendapat lebih mudah daripada ini. Contohnya, jika poster meminta petua untuk memohon jawatan sebagai bartender sambilan, tulis artikel mengenai subjek tersebut.

Sama seperti laman web pertanyaan dan jawapan adalah papan mesej dalam talian. Papan mesej dalam talian adalah cara yang popular untuk pengguna internet untuk berkomunikasi antara satu sama lain. Apa yang baik ialah banyak papan mesej dalam talian bertemakan. Sebagai contoh, anda boleh mencari forum bagi mereka yang pemilik haiwan kesayangan, ibu bapa, ibu bapa yang bekerja di rumah, peminat permainan video dan sebagainya. Cari papan mesej yang sesuai dengan artikel yang ingin anda tulis. Lihat apa yang orang bercakap atau bertanya tentang dalam talian. Buat artikel yang menjawab soalan tersebut.

Berita ini juga boleh digunakan untuk memberi anda idea untuk artikel. Salah satu cara terbaik untuk membuat wang dengan banyak artikel ialah membuat artikel mengenai topik yang popular atau permintaan. Sama ada anda bergantung pada klik dari iklan anda atau jika anda ingin menjual artikel anda secara langsung untuk orang lain, berita itu boleh menjadi sumber maklumat yang hebat. Selaras dengan pencarian kerjaya, adakah anda hanya membaca artikel mengenai kadar pekerjaan yang rendah? Tulis artikel mengenai bagaimana kadar pekerjaan yang rendah memberi kesan kepada peluang anda mendapatkan pekerjaan.

Alat penyelidikan kata kunci adalah kaedah lain untuk mendapatkan idea artikel. Alat ini akan memberitahu anda frasa yang tepat yang dicari oleh pengguna internet. Bukan sahaja ini memberikan anda idea artikel, tetapi ia juga boleh menyempurnakan teknik menulis artikel anda. Dengan memasukkan frasa kata kunci ke dalam artikel anda, seperti "templat resume percuma," artikel anda akan dijemput oleh enjin carian. Ini menghasilkan lebih banyak lalu lintas untuk laman web atau blog anda, yang dapat meningkatkan peluang anda untuk menghasilkan uang melalui artikel dan iklan.

Seperti yang dinyatakan sebelum ini, artikel yang dalam permintaan cenderung menjual yang terbaik dan menjana laman web atau klik blog yang paling. Atas sebab itu, fikirkan musim-musim. Apakah cuti seterusnya untuk mendekati? Adakah Krismas? Tulis beberapa artikel mengenai cara memohon jawatan runcit bermusim. Ingat artikel berguna mungkin menjana pendapatan yang paling banyak.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Kode Promo Diskon Ruang Guru Terbaru Juli 2020

Menulis Artikel untuk Wang: Tips untuk Mengelakkan Keganasan