Bagaimana Menghasilkan Pendapatan Pasif dengan Artikel

Adakah anda baru menulis artikel dalam talian untuk membayar? Sekiranya anda berada, anda mungkin menyukai projek yang anda terima dan bayaran pendahuluan yang anda terima untuk projek tersebut. Ya, menulis artikel untuk bayaran pendahuluan bagus, tetapi adakah anda tahu bahawa anda juga boleh menggunakan artikel sebagai cara untuk menjana pendapatan pasif?

Sekiranya anda tidak sedar, pendapatan pasif kadang-kadang dirujuk sebagai hadiah yang terus memberi. Mengapa? Kerana anda memperoleh wang dalam tempoh masa yang panjang. Apabila menulis untuk bayaran pendahuluan untuk pelanggan yang mencari kandungan unik untuk laman web mereka, anda biasanya menerima satu pembayaran sekaligus. Ya, pembayaran ini bagus, tapi bagaimana anda ingin mendapatkan wang pada artikel yang anda tulis setahun yang lalu?

Untuk bagaimana anda boleh mula menjana pendapatan pasif, anda mempunyai beberapa pilihan yang berbeza. Sebelum mengkaji pilihan-pilihan ini, adalah penting untuk memberi tumpuan kepada perkataan "generating." Ya, anda boleh mendapatkan wang lebih masa, tetapi anda tidak boleh mula melihat keuntungan yang besar dengan segera. Wang itu akan mula masuk tidak lama lagi, tetapi mungkin mengambil masa beberapa bulan atau lebih.

Salah satu cara terbaik untuk mencipta pendapatan pasif dengan artikel anda adalah untuk membuat laman web khusus anda sendiri. Laman web ini sepatutnya mempunyai tema yang sama ada subjek yang popular atau yang menarik minat anda. Contohnya, adakah anda homeschoolkan anak-anak anda? Jika ya, anda boleh membuat laman web yang berkongsi petua dengan orang tua homeschooling lain. Petua dan maklumat lain akan dikongsi melalui artikel bertulis anda, yang akan dipaparkan di laman web anda. Perkara yang sama akan dikatakan untuk blog, tetapi pembaca sering memerlukan kandungan dikemas kini, kadang-kadang setiap hari.

Mengenai bagaimana anda menjana pendapatan pasif melalui laman web atau blog, anda melakukannya melalui iklan. Satu program yang mendapat penilaian tinggi dan mengesyorkan ialah Google AdSense. Dengan program ini, anda menghasilkan pendapatan setiap kali pembaca klik pada iklan anda. Terdapat juga program affiliate, di mana peruncit memberi anda sepanduk untuk diposkan di laman web anda, di samping artikel anda. Setiap kali laman web atau blog anda menjana jualan, anda menerima peratusan jualan tersebut.

Sekiranya anda memilih untuk menerima pendapatan pasif melalui laman web atau blog khusus anda, anda perlu memastikan bahawa pembaca mencari anda. Malangnya, anda mungkin menghadapi banyak persaingan dalam talian. Berita baiknya ialah anda boleh menulis lebih banyak artikel untuk berbuat demikian. Sejak penulisan artikel adalah kepakaran anda, ini tidak sukar. Tulis artikel unik dan hantarkannya ke direktori artikel dalam talian. Pastikan anda memasukkan pautan ke tapak web anda. Anda mungkin terkejut berapa ramai pembaca mengikuti pautan itu. Semakin banyak pelawat laman web atau blog anda menerima, semakin baik perubahan anda adalah untuk mendapatkan iklan anda diklik.

Walaupun membuat laman web penuh kandungan anda adalah salah satu cara terbaik untuk menjana pendapatan pasif, seperti yang anda kendalikan pada setiap masa, ada pendekatan yang lebih mudah. Pendekatan itu melibatkan mencari laman web perkongsian hasil. Ini adalah laman web yang dipenuhi kandungan, tetapi mereka bergantung kepada penulis profesional untuk mengarangnya. Sebagai pertukaran, anda boleh menerima peratusan pendapatan yang dihasilkan dari artikel anda atau anda mungkin menerima bonus yang telah dipersetujui. Sekiranya anda tidak mampu membayar kos hosting web, yang diperlukan untuk memulakan laman web anda sendiri, ini adalah pendekatan yang hebat.

Adapun bagaimana anda boleh mencari laman web perkongsian pendapatan ini, melakukan carian internet secara standard dalam talian. Juga, banyak komuniti dalam talian dikhaskan untuk menulis artikel dalam talian. Sekiranya anda belum menjadi ahli, sertai. Ahli komuniti ini sering berkongsi peluang pengambilan wang yang mereka dapati di dalam talian, laman web perkongsian hasil termasuk.

Sebagaimana dinyatakan di atas, pendapatan pasif boleh dijana beberapa cara yang berbeza. Dengan itu, jika anda bergantung pada penulisan artikel untuk membuat hidup, mungkin lebih baik untuk membedakan tulisan anda. Cari pelanggan membayar terdahulu atau laman web penyerahan dibayar secara dalam talian dan bekerjasama menjana pendapatan pasif dalam masa lapang anda. Dalam semua kejujuran, anda tidak boleh salah dengan pendekatan ini.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Kode Promo Diskon Ruang Guru Terbaru Juli 2020

Menulis Artikel untuk Wang: Tips untuk Mengelakkan Keganasan