Apa itu Artikel Pemasaran

Apa itu Artikel Pemasaran

Apa itu pemasaran artikel? Ini adalah bentuk pengiklanan di mana perniagaan mengupah seorang penulis atau mereka sendiri menulis artikel pendek dengan harapan ini dapat mempromosikan perniagaan mereka. Artikel-artikel ini dibuat untuk diedarkan dan diterbitkan yang bermaksud ini dapat dilihat oleh hampir semua orang baik dalam bentuk cetak maupun dalam talian.

Oleh itu, orang akan mengetahui siapa yang menulis artikel itu, di bahagian bawah biasanya terdapat kotak bio dan garis kecil yang menunjukkan rujukan dan orang yang dihubungi. Sekiranya pembaca sangat menyukai artikel itu, mereka dapat menghubungi dia yang bermaksud peningkatan penjualan.

Pemasaran artikel sudah lama berjalan. Ada yang mengatakan ini pertama kali digunakan ketika cetakan besar tersedia. Dalam bentuk cetak, jenis iklan ini digunakan oleh pengusaha sebagai kaedah mendapatkan ruang kosong. Ini diberikan kepada surat khabar secara percuma sebagai pertukaran untuk maklumat hubungan perniagaan dengan artikel tersebut. Sebilangan besar surat khabar gembira menerima pengaturan seperti ini kerana anggaran mereka sangat terhad untuk memberi ganti rugi kepada karya mereka.

Penyediaannya tidak begitu berbeza untuk pemasaran artikel dalam talian kerana penulis mungkin menyiarkan karya mereka di laman web yang berbeza dan juga meletakkannya di laman web mereka sendiri. Artikel yang disiarkan di tempat lain dikenali sebagai direktori artikel.

Sebab mengapa artikel yang disiarkan di laman web seperti ini adalah percuma kerana pemilik direktori meletakkan iklan di sebelah dan mengumpulkan hasil daripadanya. Apabila lebih banyak lalu lintas dicapai, pemilik direktori dan penulis memperoleh sesuatu daripadanya.

Beberapa laman web memberi pilihan kepada penulis untuk memilih jenis iklan yang akan dipaparkan di halaman. Sekiranya anda tidak menyukai pilihannya, anda selalu boleh mencari halaman tanpa iklan.

Terdapat perbezaan walaupun antara pemasaran artikel bercetak dan dalam talian. Untuk satu, jauh lebih pantas untuk mencari artikel tertentu dalam talian kerana kata kunci sering digunakan untuk pengoptimuman mesin pencari. Ini bermaksud jika anda mencari topik tertentu, anda akan dapat melihat apa yang anda cari hanya dalam beberapa saat.

Sekiranya anda berpendapat bahawa artikel yang disiarkan hanya dapat dilihat di laman web seperti www.ezinearticles.com atau www.about.com, fikirkan semula kerana sekarang ada yang menggunakan rangkaian sosial untuk menyebarkan mesej mereka. Contoh laman web termasuk Facebook, LinkedIn dan Friendster. Strategi ini dikenali sebagai generasi Web 2.0.

Sebilangan orang mengatakan bahawa peningkatan jumlah orang yang menggunakan pemasaran artikel mempunyai kesan negatif kerana telah menurunkan kualiti dalam artikel yang ditulis. Untuk mengelakkan perkara ini berlaku, anda harus menghantar artikel yang relevan dan bermaklumat.

Pemasaran artikel adalah salah satu cara untuk mempromosikan perkhidmatan atau produk. Sekiranya anda tidak mempunyai cukup wang untuk memasarkannya dengan kaedah lain, ini akan menjadi kaedah yang baik untuk memulakannya. Dalam membuat catatan di tempat lain atau di laman web anda sendiri, perkara yang paling penting dilakukan adalah menggunakan kata kunci yang relevan agar pengunjung mudah melihat laman web anda.

Untuk itu, anda harus memikirkan perkataan apa yang mungkin akan ditaip oleh seseorang untuk melihat laman web anda. Sekiranya anda dapat mengetahuinya, tidak lama lagi anda akan mendapat banyak lalu lintas yang bermaksud penjualan tambahan kepada perniagaan anda.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Membuat Wang dengan Artikel: Bagaimana Mendapatkan Idea

Memilih Tempat Membeli Hosting yang Bagus

Kode Promo Diskon Ruang Guru Terbaru Juli 2020